[O2] Basowy dźwięk po uruchomieniu i przy 1500-2000 obrotów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • grabek209
    Classic
    • 2011
    • 34

    [O2] Basowy dźwięk po uruchomieniu i przy 1500-2000 obrotów

    pozdrowienia z gorących plaż nad Bałtykiem

    3 tygodniowy urlop :szeroki_usmiech
  • McGan
    RS
    • 2010
    • 3573
    • Superb III (3V3)

    #2
    [O2] Basowy dźwięk po uruchomieniu i przy 1500-2000 obrotów

    Witajcie

    Mam od wczorajszego wieczoru nieziemski problem z autem, po uruchomieniu pracuje z basowym przydźwiękiem, jak się rusza jest ok, a potem znów w zakresie 1500-2000 obrotów to samo. Powyżej dźwięk jest już normalny. Sprawdzałem dziś na kanale wydech i wszystko jest szczelne, więc to odpada.

    Dziś natomiast, jak się dłużej przejechałem, po obwodnicy, pojeździłem trochę po mieście, to dźwięk zniknął, teraz pod domem go odpaliłem i znów to samo (auto stało koło 4 godzin).

    Bardzo proszę o pomoc, bo nie mam pojęcia za co się brać :cry:
    Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
    Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      #3
      Jaki przebieg? Czy ten dźwięk przypomina nieszczelny wydech?
      Zdejmij rurę z dolotu, przy EGR i odpal silnik. Słychać wtedy ten dźwięk bardziej?

      EDIT

      Zobacz czy to nie coś w TYM stylu...
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • McGan
        RS
        • 2010
        • 3573
        • Superb III (3V3)

        #4
        Zamieszczone przez kowal 2002
        Jaki przebieg? Czy ten dźwięk przypomina nieszczelny wydech?
        Zdejmij rurę z dolotu, przy EGR i odpal silnik. Słychać wtedy ten dźwięk bardziej?

        EDIT

        Zobacz czy to nie coś w TYM stylu...
        Dzięki za odpowiedź Nie, takiego czegoś nie ma, nie kopci i nie stuka jak tam :shock: Dokładnie przypomina nieszczelny wydech, albo dźwięk tłumika z wyprzedaży w Tesco. Prawdopodobnie sprawcą jest rurka wiodąca od kolektora do EGR, już od jakiegoś czasu piszczy stamtąd przy ostrzejszym dodaniu gazu, kilka iskier też już widziałem, możliwe, że przez te mrozy dostała bardziej w kość i dziura się powiększyła, przez co mam taki dźwięk. 29.12 jadę na wymianę, zobaczymy co będzie. Dzięki w każdym razie za pomoc, jeśli ktoś mimo wszystko miałby jeszcze jakiś plan to śmiało pisać - odpukać może być to jeszcze coś innego :twisted:

        Chyba tą rurkę miałeś też na myśli pisząc przed edycją posta?

        Przebieg: 234k

        [ Dodano: Sro 22 Gru, 10 17:52 ]
        Kurcze, dzisiaj pod sklepem go odpaliłem i bass znów zniknął...

        Jak otworzę maskę i wsadzę nos w okolice zbiorniczka płynu hamulcowego itd, to czuć spaliny. Również przy włączonym nawiewie czuć zapach spalin. Jak już mówiłem - cały układ wydechowy jest szczelny (patrząc od katalizatora do tłumika końcowego z rurą wydechową). Czy możliwe, że takie jajca robi mi rozszczelniona rurka prowadząca od kolektora do zaworu EGR?
        Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
        Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

        Komentarz

        • lilo
          RS
          • 2006
          • 4315
          • Mercedes-Benz

          #5
          A czasami nie wymieniałeś turbiny :?: może uszczelki pod kolektorem to robią albo sam kolektor jest poluzowany
          Daniel

          Komentarz

          • McGan
            RS
            • 2010
            • 3573
            • Superb III (3V3)

            #6
            Zamieszczone przez lilo
            A czasami nie wymieniałeś turbiny :?: może uszczelki pod kolektorem to robią albo sam kolektor jest poluzowany
            Wymieniałem, ale we wrześniu, czy tam w październiku... Ale żeby raz było dobrze, a raz znowu to samo? No i jak mówię, powyżej 2000 obrotów jest już OK, aczkolwiek też lekko zalatuje takim pogłosem basowym, ale mocno stłumionym.

            Jak będą wymieniać mi za tydzień rurkę EGR, to powiem, żeby rzucili okiem na kolektor. Jeszcze jakieś pomysły macie? Zaczyna to trochę drażnić powoli W sumie pojawiło się to tak nagle... Zaparkowałem pod domem, po czterech godzinach odpaliłem i od tego czasu się to zaczęło.
            Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
            Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

            Komentarz

            • lilo
              RS
              • 2006
              • 4315
              • Mercedes-Benz

              #7
              A może kolektor jest pęknięty :roll:
              No chyba że na dolocie powietrza są nieszczelności ale skoro spaliny czuć to chyba nie bardzo .
              Sprawdź dokładnie ten kolektor bo raczej nic innego nie może być
              Daniel

              Komentarz

              • McGan
                RS
                • 2010
                • 3573
                • Superb III (3V3)

                #8
                Zamieszczone przez lilo
                A może kolektor jest pęknięty :roll:
                No chyba że na dolocie powietrza są nieszczelności ale skoro spaliny czuć to chyba nie bardzo .
                Sprawdź dokładnie ten kolektor bo raczej nic innego nie może być
                No jak kolektor, to jestem w dupie na dzień dzisiejszy -.- Sprawdzę go, aczkolwiek samemu to ja tam niewiele wypatrzę, liczę na chłopaków z Tune-Up 29.12 zobaczymy, co tam powiedzą.

                Aaa... Turbosprężarka jest zintegrowana z kolektorem wydechowym, czy dolotowym?
                Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                Komentarz

                • lilo
                  RS
                  • 2006
                  • 4315
                  • Mercedes-Benz

                  #9
                  Zamieszczone przez McGan
                  Turbosprężarka jest zintegrowana z kolektorem wydechowym, czy dolotowym?
                  Wydechowym
                  Daniel

                  Komentarz

                  • McGan
                    RS
                    • 2010
                    • 3573
                    • Superb III (3V3)

                    #10
                    No to cholerka, za bardzo nie widzę opcji, żeby to był walnięty ten kolektor, bo turbo jest z regeneracji i był w stanie wyśmienitym. Może faktycznie ta uszczelka... No nic, poczekam co wizyta pokaże
                    Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                    Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                    Komentarz

                    • lilo
                      RS
                      • 2006
                      • 4315
                      • Mercedes-Benz

                      #11
                      Być może że chłopaki czegoś nie dokręcili (zdarza się )
                      No ale nie ubiegajmy faktów , czas pokaże :P
                      Daniel

                      Komentarz

                      • McGan
                        RS
                        • 2010
                        • 3573
                        • Superb III (3V3)

                        #12
                        OK, dzięki Dam na pewno znać po wizycie.

                        [ Dodano: Czw 23 Gru, 10 00:35 ]
                        Mam kolejną teorię, całkiem możliwą
                        Nie mam osłony silnika od dołu i zastanawiam się, czy dostający się w okolice sprężarki śnieg nie przymarza na niej przez noc i nie powoduje blokady cięgna. Dziś po uruchomieniu pod sklepem bas zanikał. Jakąś godzinę temu go odpaliłem, znów pobasował, potem przeszło i było coraz lepiej. Przejechałem się na obwodnicę, mooocno go pobutowałem i wszystko jak najbardziej w porządku, pracuje wyśmienicie - nie ma zaników mocy itd.

                        Zastanawiałem się jeszcze nad innymi aspektami:
                        a) sprawka padającego EGR
                        b) przymarzające paliwo (zatankowałem przed chwilą pełny bak i chodzi dobrze) ??
                        c) poduszka pod silnikiem

                        Za jakieś opinie będę wdzięczny
                        Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                        Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                        Komentarz

                        Pracuję...